Ons verhaal
Dát is waar we bij Kwalitaria keihard aan werken. Niet omdat het moet, maar omdat we vinden dat genieten óók goed kan zijn voor mens, natuur en ondernemer. En weet je wat? We zijn goed op weg.
In ons duurzaamheidsrapport 2025 lees je hoe we de vertrouwde kroket een duurzaam jasje geven en de cafetaria klaarstomen voor de toekomst. En dat zonder in te leveren op smaak of snackplezier.
Ons doel? In 2030 60% minder CO2-uitstoot én snacken zonder spijt de norm maken. Geen geitenwollensokken, maar gewoon een frietje met visie.
Snacken was altijd al lekker. Nu wordt het ook verantwoord. En het mooie? We zijn pas net begonnen. Let’s snack to the future!
Een kleine greep uit onze highlights:

Steeds meer vega alternatieven
Vegetarisch snacken bij Kwalitaria? Jazeker! Ons assortiment vega-opties groeit. Want waarom kiezen tussen smaak en verantwoordelijkheid als het allebei kan? Of je nou zin hebt in een sappige burger zonder vlees of een lekkere vega snack, je vindt het allemaal op ons menu. Sterker nog: al onze burgers zijn al vegetarisch te bestellen: 0% vlees, 100% smaak!
Dierenwelzijn: een eitje!
Duurzaamheid een eitje? Wel als het een Kipster ei is! Sinds 2020 werken we bij Kwalitaria met eieren van Kipster, de meest groene kippenstal ter wereld. En daar stopt het niet. We kiezen zoveel mogelijk voor vlees met een Beter Leven-keurmerk en plofkipvrije producten. Lekker snacken met een goed gevoel; daar zijn wij als de kippen bij.


Van reststroom naar relish
Wist je dat een derde van al het voedsel wereldwijd wordt verspild? Eeuwig zonde, vinden wij. Daarom geven we tomaten die te klein of te krom zijn een tweede leven. Wat voor anderen afval is, wordt dankzij De Verspillingsfabriek een heerlijke relish voor onze producten. Het resultaat? 7.500 kilo geredde tomaten – en een burger die nóg lekkerder smaakt.
Plastic eruit, karton erin
Plastic? Dat laten we liever liggen. We verpakken jouw favoriete snacks in duurzaam FSC-karton. Onze nieuwste verpakkingslijn is een flinke stap vooruit – én we blijven doorpakken. We kijken kritisch naar wat er echt nodig is en werken continu aan minder en slimmer verpakken. Zo wordt je frietje niet alleen lekker, maar ook verantwoord verpakt.
